7 Ağustos 2012 Salı

So Chic

İlk defa çalışmaya başladığım zamanı hatırlıyorum da hem çok ürkek hem de çok utangaç, ne yapacağını bilmeyen küçük bir kız çocuğu gibiydim. Annemin sıcakcık yuvasından, okulun şamatalı hayatından uzak, tilkilerin dolaştığı bir dünyaya adımımı atmıştım. Herkes gibi  para kazanacağım, kariyer yapacağım, başarılı olacağım gibi hayallerim vardı ama bunun çok kolay olmayacağını çok geçmeden gördüm. Hemen hemen her iş ilanında gördüğümüz "prezentabl" kelimesinin aslında sadece kelimeden ibaret olmadığını iş hayatında prezentabl olmanın aslında çok önemli olduğunu anladım. İlk işe başlarken, işe uygun kıyafetlerim yoktu. Tabii nerden olsun ki; üniversitede giydiğim yırtık pırtık kotlar, kısacık şortlar, etekler, çılgın t-shirtlerimi işe giymek pek uygun olmazdı. İşe kabulümu öğrendiğim gün cebimde ucu ucuna yetecek parala alışverişe çıktım. Çok kısıtlı param vardı. Açıkcası ne almam gerektiğini de bilmiyordum. Ama büyüklerimin tavsiyesini dinleyerek güzel şık  beyaz bir gömlek, siyah bir pantalon ve siyah çokta mini olmayan şık bir etek aldım ve inanın bana bu üçlü kombinasyonu ilk maaşımı alana kadar hergün yıkaya yıkaya giydim. Bir ay boyunca giydiğim yeni gömleğim hergün yıkamaktan sanki bir senelik gömlek haline dönüşsede, beni bir ay idare etti ve tabii ilk maaşımı alınca tüm paramı kıyafete yatırmak zorunda kaldım. Aldığım maaşta kuş kadardı ama o zaman yapmam gereken en önemli yatırım kıyafetti malesef...Çalışan herkesin en büyük sıkıntısı hergün ne giyeceğim sorunu, benim de anlattığım gibi iş hayatına başladığım ilk günde sorundu hala da sorun olmaya devam ediyor. Sabah kalktığımızda mutlaka dolabın önünde bir müddet durup kıyafetlere boş boş bakarız.  Bugün ne giysem günün en önemli sorusu haline gelir. Tabii kıyafet tarzı çalıştığın sektöre göre değişiklik gösterebilir ama hepimizin ortak amacı "şık" olmaktır. Araştırmalara göre; lacivert azmin, kahverengi otoritenin rengi, gri, turuncu ve sarı renklerinin ise hiç sevilmediği ortaya çıktı. Benim iş hayatında en çok kullandığım renk beyazdır. Şık beyaz bir gömlek çok severek giydiğim  kıyafettir. Hiçbir zaman modası geçmez ve her zaman kullanışlıdır.


Medya sektöründe çalışan kişiler örneğin bir reklamcı tabi ki bir bankacıya göre çok daha rahat ve sıradışı giyinebilir. Ali Taran'ın iş görüşmesine giderken şalvar giymesi hoş ve şık karşılanabilirken, bankada çalışan kişinin aynı kıyafetle işe gitmesi  iş akdinin feshine kadar gidebilir. Resmi kıyafetle işe gitmek zorunda olan kişiler iş hayatında rahat giyinenleri genelde kıskanırlar ama sanmayın ki rahat giyinerek işe gidenler, resmi giyinmeye özenmiyorlar. Örneğin; Nike çalışanları işe spor ve rahat kıyafetler ile gidiyorlar fakat çalışanlar bazen  resmi ve şık giyinmeye özendiklerini söylüyorlar. Ben de medya sektöründe çalışan biri olarak radyo programına giderken; kimi zaman spor kıyafetlerimle kimi zaman mini mini eteklerimle stüdyoya geliyorum. Tabii televizyon ekranı gibi giyim kuşam, makyaj, saç derdi olmasa bile sanki her programda ekrana çıkacakmış gibi hazırlık yapmam da kimi zaman Cevdet Canel'in diline düşürsede beni, alışkanlık işte. Can çıkar huy çıkmaz. Bakımlı olmak her daim güzeldir. Show TV'nin binasındayım ne de olsa ekrana bir adım uzaklıktayım ne olacağı belli mi olur.

Size ufak bir defile yaptım. İş hayatınızda giyebileceğiniz kıyafetlere örnek olarak dolabımdaki kıyafetleri kullanarak mini bir defile vermek istedim. Pilili siyah elbisem, siyah beyaz elbisem ve son dönemlerde çok moda olan belden fırfırlı eteğimle ufak bir çekim. Victoria secret defilelerine pek benzemesede, çekimler son derece samimiydi. Tüm fotoğrafları annem çekti sağolsun. Annem çekimlerde kendini profesyonel moda fotoğrafçısı sandı, çok eğlenceliydi.


                              

          
           Biraz da profesyonel çekimlere bakalım benim çekimlerimden sonra göze çok hoş gözüküyorlar.












Görülüyor ki; topuklu ayakkabı seslerinin artmasıyla değişimin yaşandığı iş dünyasında, iş kadınının imajı yıllar içinde büyük bir dönüşüm yaşadı. Uzmanların ortak kanısı feminenliği fazla vurgulayacak  kıyafetlerin hoş karşılanmadığı ve başarılı bir iş kadınının dış dünyaya vermesi gereken imajda, seksüaliteden uzak olması, profesyonel olması ve aynı zamanda duygu kontrolünü iyi beceriyor olması lazım.  

İş hayatında erkek giyiminin, bayanların giyimi kadar geniş yelpazesi olmasada son dönemde çok şık alternatifler görüyorum. Resmi giyinen erkekler için  tek, iki, ya da üç düğmeli ve kruvaze ceketli takımlar, mavi ve beyaz düz gömlekler, çizgili ya da küçük puantiyeli kravatlar ve düz kravatları tercih etmeleri öneriliyor. Şıklığın altın kuralı olarak trendleri takip etmek, siyah ayakkabıyı beyaz çorapla giymemek, her zaman formda olmak ve kendi kimliğinden uzaklaşmamak olarak sıralanıyor.







       İş hayatında en iyi referans giyim...Çalışanın her zaman bakımlı, temiz ve düzenli olması başarı için en önemli unsur...

1 yorum: