23 Temmuz 2012 Pazartesi

Manic Monday

                                                         

Pazartesi günü haftanın en güzel günü, en sevdiğim gün, bir an önce pazartesi gelsin ve hafta başlasın diye beklerim ben. Hatta cumartesi ve pazar çabucak bitsin diye dört gözle beklerim. Bu satırları okuyan herkes şuan çok şaşkındır heralde. Pazartesi gününü seven pek fazla insan yoktur. Tıpkı Garfield gibi "pazartesiden nefret ediyorum."


 Bugün birçok insan Pazartesi sendromu  yaşıyor. Sadece bizde değil, dünyada da çalışanlarda yaşanan bu sendrom, artık bilimsel olarak kitap sayfalarında da yer alıyor. Bende farklı değilim herkes gibi pazartesi günü sendromu yaşayan biriyim, her çalışan gibi ama şu bir gerçek ki haftyaya nasıl başlarsan haftan öle geçiyor işte o yüzden işin biraz pozitif tarafından bakalım ve olumsuz olmayalım. Haftanın başı pazartesi günleri biraz polyannacılık oynayalım  hep beraber. Sonuçta yeni bir hafta ve yeni başlangıçlar olarak düşünelim ve "Pazartesi Sendromunu" hep beraber yenelim...

   Pazartesi Sendromunu yenmek için yapılması gerekenler listesi:

- Günlerden pazartesi ve evden çıkmadan önce bağıra bağıra şarkı söyleyin veya sevdiğiniz bir şarkıyı dinleyerek güne başlayın.
- En kalorilisinden kahvaltı yapın... Sosisli yumurtalı, ballı börekli olsun:)
- Sokakta insanlara günaydın diyerek ve gülümseyerek yürüyün.
- Haftanın bu ilk gününün özel olmasını öncelikle kıyafetlerinize yansıtın. Her zamankinden daha renkli, cıvıl cıvıl giyinin. Sarı ve turuncu tonları veya kırmızı pazartesi günleri için ideal olabilir.
- Pazartesi günü  hafta başı diye programlarınızı haftasonuna ertelemeyin ve pazartesi günleri arkadaşlarınızla beraber iş çıkışı yemek organizasyonu ya da bir kahve içmek için buluşun tıpkı haftasonları gibi aktiviteler yapın ki bu sizi gün boyu  motive edecek ve şevkle çalışmanızı sağlıyacaktır.
-Pazartesi günleri özellikle sabah saatlerine toplantı koymayın. Mümkün olduğunca toplantıları haftanın diğer günlerine planlayın.
-Pazartesi sabahı işe gittiğinizde herkese merhaba demeyi ve gülümsemeyi  ihmal etmeyin.


Ben bu yazıyı tipik sendromlu bir pazartesi günü yazıyorum, yukarıda yazdığım sendrom yenme hikayelerinin de işe yarayacağını pek düşünmüyorum açıkcası ama siz benim gibi düşünmeyin tabii...Ben kısacası pazartesi günü için şunu söylemek istiyorum "God damn it"... Ayrıca size konuyla alakalı bir site tavsiyem olacak; http://www.mondaymorningmessages.com/ aslında herşeyden önemlisi Pazartesinin de her günkü gibi bir gün olduğunu unutmayın. Her zaman gününüzü güzelleştirmek sizin elinizde...HAPPY MONDAYS:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder