4 Eylül 2012 Salı

Sokak Çocuğu

                                   


Kimi zaman çok üzülüyorum kimi zaman da çok kızıyorum sana.. sokak çocuğu…senin suçun  yok biliyorum..kader diyelim, hayat diyelim.. Ah seni doğuran anan baban, benim kadar düşünmedi seni öyle sokaklara salıvermiş… 24 saat sokakta yaşıyorsun; bazen arabanın camına yapışmış para isterken, bazen sabahın 04:00 ünde bir barın önünde salatalık satarken, bazen  bir kutuyu ev yapmış içinde uyurken, bazen yolda yürüyen insanların bacağına yapışmış ağlarken görüyorum seni.  Aslında daha çok küçüksün evinde ananın babanın yanında olman, geceleri yatağında yatman, arkadaşlarınla oyun oynaman gerekirken ne işin var sokakta senin. Kimi zaman da kızıyorum dedim ya sana, bir selpak almam için peşimden dakikalarca koşuşturuyorsun, işte o zamanlar çok kızıyorum.  Herkes sana acıdıkça, para veriyor.  3-5 kuruş derken çalışmak nedir, emek nedir, alın teri nedir öğrenemiyorsun.  Bir de üstüne tiner, alkol, uyuşturucu kullanmaya başladın hem de daha bu yaşta. Uyuşturucu ile her şeyi unutabileceğini düşünüyorsun ama farkında değilsin o küçücük beynini öldürüyorsun.  Biliyorum sen bizim kadar şanslı olmadın. Senin ailen bizim gibi seni top oynamak için, parklarda koşuşturmak için, bisiklete binmek için sokağa salmadılar. Sen zaten hep şanssızdın. Sen ananın babanın değil sokağın çocuğu oldun.

Sokak çocuklarına destek vermek için:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder